Privatlivspolitik
Privatlivspolitik
Dataansvarlig
Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi behandler om vores kunder og samarbejdspartnere.
Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
apply’s ApS
Albuen 10, 1
6000 Kolding
CVR-nr.: 44587270
Det er ikke et krav, at vores virksomhed har en ekstern DPO, men hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, så kan du kontakte os via kontakt@applys.dk.
Behandlingsaktiviteter
Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter.
Besøg på hjemmeside
Når du besøger vores hjemmeside, så anvender vi cookies for at hjemmesiden kan fungere, hvilket du kan læse mere om i vores cookiepolitik.
Kommunikation med potentielle kunder
Når du har spørgsmål til vores side, eller ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os via:
- Kontaktformular
- Telefon
Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig fx svare på spørgsmål om vores ydelser. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, email, telefonnummer. Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Vi sletter vores kommunikation med dig når det står klart om du ønsker vores ydelser eller ej.
Skulle der i et særligt tilfælde opstå et behov for at opbevare dine personoplysninger i længere tid, så vil dette kunne være tilfældet.
Kunder
Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, at ydelsen leveres korrekt. Herigennem kan vi behandle oplysninger om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende. Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.
Når ydelsen er leveret og eventuelle udestående er afsluttede, så vil vi umiddelbart herefter slette personoplysningerne.
Jobsøgende
Når du opretter en profil som jobsøgende via vores hjemmeside, skal du give dit samtykke til, at vi må kontakte dig, hvis vi finder en der er et match mellem dig, dine jobønsker og en mulig stilling.
I denne sammenhæng vil vi opbevare og behandle de oplysninger, der tilføjes i form af sådanne elementer som typisk navn, kontaktdata, uddannelse, relevant erfaring samt øvrige oplysninger givet i din ansøgning eller CV.
Ud over dette kan vi gemme referater/noter om samtalerne, vi eventuelt måtte have med dig. Det kan fx være fysiske jobsamtaler. For nogle jobs vil det være påkrævet med en straffeattest. Ved at acceptere dette, betyder det at vi vil kunne opbevare og behandle denne oplysning fremadrettet
Hvis vi finder et job-match, så sendes en lang række oplysninger om dig til vores kunde. Du vil herefter altid have mulighed for at takke nej til at komme i betragtning til de gennemgåede stillinger, inden dine oplysninger vil blive sendt videre.
Ønsker du ikke længere at modtage tilbud om job, kan du altid få deaktiveret din profil.
Vikarer
Bliver du ansat som vikar, vil vi skulle behandle og opbevare en række oplysninger om dig og dit/dine ansættelsesforhold. Vi skal have dem, hvis vi skal sikre os, at du får din korrekte løn og andre vilkår. Vi behandler f.eks. navn, adresse, cpr.nr., kontraktforhold, lønniveau, pensionsforhold, arbejdstid, tidsregistrering, sygefravær, skatteforhold samt statsborgerskab og/eller opholds-/arbejdstilladelse. Hjemmel til denne behandling findes i persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b og c.
Hvis du har afleveret straffeattest, hvilket er nødvendigt for at blive ansat til visse vikariater, opbevarer vi ligeledes disse.
Vi gemmer herudover relevant korrespondance samt noter af de samtaler vi måtte have med dig under dit vikariat, samt oplysninger om årsag til ophør af din ansættelse hos apply’s. Hjemlen til denne behandling kan afhængigt af indholdet findes i persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra f.
Vi vil dele oplysninger om dig med de kunder, du er i vikariat hos. Det kan b.la. dreje sig om oplysninger om din profil og dine kompetencer, arbejdstid, tidsregistreringer samt sygemeldinger. De kunder du er ansat i vikariat hos, vil ligeledes kunne dele oplysninger med os, herunder oplysninger om dit vikariat, herunder f.eks. fravær og adfærd. Nogle kunder kan kræve af os at udlevere dokumentation for, at en vikar i vikariat hos kunden får korrekt løn. Når vi modtager sådanne anmodninger, vil vi fremsende relevant dokumentation til kunden, dette vil typiske være i form af lønsedler.
Når du ikke længere er ansat som vikar hos os, vil vi gemme dine oplysninger i 5 år til udgangen af førstkommende kalenderår efter din seneste lønudbetaling. Disse oplysninger er vi forpligtede til at gemme samt bilag efter bogføringsloven. Hjemlen til denne opbevaring og behandling kan findes i persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra c og f.
Databehandlere
Få kan klare alt selv, og det samme gælder os. Vi har derfor samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.
Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
- [Oprems eventuelt dine databehandlere med virksomhedsnavn + formålet med behandlingen]
Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.
Behandlingssikkerhed
Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.
En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdere opdaterede om GDPR via løbende awareness træning, GDPR kursus, samt ved at gennemgå vores GDPR-procedurer med medarbejderne.
De registreredes rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette.
Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Tilbagetrækning af samtykke
Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger påwww.datatilsynet.dk.
Ændringer
Vi forbeholder os retten til at ændre i denne privatlivspolitik. Det kan ske på baggrund af relevante ændringer i lovgivningen, introduktion af nye systemer, nye koncepter og tilsvarende hos os. Vi kan derudover ændre teksten indholdsmæssigt eller sprogligt ved behov.
Sidst opdateret januar, 2024